24 Aralık 2012 Pazartesi

Dead Island


''Daikatana'yı hatırlayanlar bilir; bir oyun yapımcısı için en büyük hata, oyunculara imkansızı vadedip beklentiyi gereksiz yere artırmaktır. Dead Island da aylar önce yayınlanan ultra dramatik teaser videosuyla tam olarak bunu yaptı. Hemen söyleyelim, Dead Island kesinlikle kötü bir oyun değil; ancak aynı şekilde aylardır merakla beklenen oyun da olamıyor ne yazık ki. Şaşırtıcı gelebilir ama Techland bize bir aksiyon veya survival FPS değil, Borderlands ile ciddi paralellikler gösterir nitelikte bir RPG sunuyor.
Her şey o video ile başladı
Dead Island aslında uzun yıllardan beri üzerinde çalışılan bir oyun. İlk başladığından bu yana pek çok videosu ortaya çıktı ancak oyun dünyasına damgasını birkaç ay önce yayımlanan o video ile vurdu.
Bir aile dramının anlatıldığı video ciddi anlamda beni derinden etkilemişti. Sadece ben değil videoyu izleyen herkes bir an için yeni zombi oyununun klasik vur kır parçala türünden değil de daha çok dramanın hakim olduğu bir oyun olduğunu düşünmeye başlamıştı. Nitekim oyunun yapımcısı Techland kısa zaman sonra yaptıkları bu videonun beklenmedik etkisinden endişe ederek olayı açıklığa kavuşturdu ve videonun oyunun yapısı veya oynanışı ile bir ilgisi olmadığını belirtti. Bu da doğal olarak oyunu bekleyenlerin bir nebze olsun heveslerini kırdı ancak yine de bir ümit beklemeye devam ettiler.
Peki, bu bekleyiş değdi mi? Yazının hemen başında da belirttiğimiz gibi maalesef tam olarak değmedi. Oyunu kısaca değerlendirmek gerekirse Dead Island kendisine has farklılıkları ile ciddi anlamda değişik bir noktaya koyulabilecek bir RPG-FPS. Türe belki yeni bir soluk getirmeyecek ancak bazı şeylerin kavranmasını sağlayabilecek bir türde. Ah bir de şu aceleye getirilmiş olmasaydı…
'Invaders must die!'
Oyunun açılış demosu ve başlangıcı bizlere Prodigy’nin “Smack my Bitch Up” adlı şarkısına çektiği klip ile kısmi olarak Bioshock'u hatırlatıyor: birinci kişi gözünden ara sahneler, terkedilmişlik hissi ve sonrasında radyodan bize ulaşan gizemli bir "yol gösterici" mevcut.
Açılış demosunda ortalıkta sarhoş şekilde dolaşan bir adamın gözünden izlediğimiz birkaç dakikalık olaylarda oyunda oynayabileceğimiz dört ana karakterimizi de farklı durumlar içinde görüyoruz. Palm Resort adlı bir otelin gerek çalışanı gerek sakini olan bu dört kişiden seçtiğimiz karakterimiz odasında uyanıyor ve kendisini bir cehennemin ortasında buluyor. Bundan sonrası klasik zombi hikayesi.
Ana tema elbette hayatının baharında zombi hastalığına yakalanmış(!) zavallı tatilcilerle dolu bu adadan kurtulmak; ancak oyunun aktarılışı "şuraya git, anahtarı bul, etraftaki zombileri temizle" yüzeyselliğinde gerçekleşiyor. Şahsen daha farklı olmasını istediğim noktalardan biri de; yönettiğimiz karakterin "virüse dirençli" özel bir metabolizmasının bulunması. Zaten uzun bir süre zayıf kalan zombilere, bir de olması gerektiğinden güçlü bir ana karakter eklenince, o meşhur videoda izlediğimiz çaresizlik hissi yerini ilk Far Cry'daki rahatlığa bırakıyor.''
(merlininkazani.com)



Sistem Gereksinimleri

Minimum sistem gereksinimleri:
İşletim sistemi: Windows XP
İşlemci: Core2Duo 2.66 GHz
Hafıza: 1 GB RAM
Ekran kartı: ATI 2600XT 512MB VRAM (GeForce 8600GT)
Boş disk alanı: 2 GB

Önerilen sistem gereksinimleri:
İşletim sistemi: Windows 7
İşlemci: Core2Duo 2.66 GHz
Hafıza: 4 GB RAM
Ekran kartı: GeForce 9600 (1GB)
DirectX®: DirectX 9.0C
Boş disk alanı: 2 GB

Oyun Fragmanı





(Google Drive)

"Keyifli Seyirler! :)"

0 yorum:

Yorum Gönder